Vil du være med til at skabe og udvikle Skattestyrelsens eksterne kommunikation til interessenter og medier? Kender du arbejdsgangene i en politisk styret organisation, og kan du transformere komplekse sager til enkle og overskuelige notater og forelæggelser? Så har vi et meningsfuldt job til dig i et fagligt stærkt team.
I Skattestyrelsen løser vi én af Danmarks vigtigste og mest meningsfulde opgaver, nemlig at bidrage til finansieringen af det danske velfærdssamfund. Vi søger en kollega, der som del af en velfungerende og professionel kommunikations- og analyseenhed vil bidrage til at fortælle de gode historier om Skattestyrelsen til omverdenen.
Som kommunikationskonsulent i Publikationer, Analyse og Sociale Medier kommer du til at arbejde tæt sammen med styrelsens presseenhed og øvrige kommunikationskontorer. Din hverdag vil have Skattestyrelsens eksterne kommunikation i fokus, hvor du bl.a. får følgende opgaver:
Vi forventer, at du er en struktureret, servicemindet og velskrivende akademiker, fx Cand. comm, Cand.scient.pol. eller lignende. Du har formentlig erfaring med tilsvarende opgaver, meget gerne fra et departement, en styrelse eller en lignende organisation. Du kan også godt være nyuddannet med relevant erhvervserfaring, fx fra studiejob.
Du skal skrive godt og evner at formulere dig korrekt og uden fejl. Du skal være imødekommende og servicemindet og være god til at sige til og fra. Og vi går meget op i, at du har gode samarbejdsevner og evner at opbygge relationer og netværk.
Om os
I Publikationer, Analyse og Sociale Medier arbejder vi målrettet på at øge tilliden til Skattestyrelsen via ekstern kommunikation til interessenter og offentligheden gennem publikationer, sociale medier (Facebook og X (tidligere Twitter)) og skattestyrelsen.dk.
Enheden består af syv medarbejdere. Vi er en god blanding af analytiker- og kommunikationsprofiler, vi arbejder teambaseret, og er kendetegnet af en uformel omgangstone, høj faglighed, og at vi er gode til at inddrage hinanden og sparre om opgaver og arbejdsgange.
Vi er et sammentømret og socialt team, der lykkes med vores opgaver, fordi vi udfordrer hinanden og har det sjovt sammen. Organisatorisk er vi en del af stabsområde på godt 60 personer, som har til opgave at understøtte behovet for fælles retning og tværgående koordination i Skattestyrelsen. Vi har til huse i Copenhagen Towers ved Ørestad Station i København.
Vi lægger vægt på at tilbyde fleksibilitet i forhold til planlægningen af arbejdsdagen, og der vil være mulighed for at aftale hjemmearbejde, når opgaveløsningen muliggør det. Endelig vil du gennem hyppige 1:1-samtaler få løbende ledelsessparring på din opgaveløsning.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest søndag d. 10. september 2023.
Vi håber på at høre fra dig. Ring gerne til Jakob Slej Mikkelsen på 72 37 05 72, hvis du har spørgsmål til stillingen. Vi planlægger at holde samtaler i uge 38. Der vil indgå en caseopgave i forbindelse med 2. samtalen.
Tiltrædelse forventes senest 1. november 2023 og gerne før, hvis det er muligt.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Hannemanns Allé 25, 2300 København S.
.I Skattestyrelsen løser vi én af Danmarks vigtigste og mest meningsfulde opgaver, nemlig at bidrage til finansieringen af det danske velfærdssamfund. Vi søger en kollega, der som del af en velfungerende og professionel kommunikations- og analyseenhed vil bidrage til at fortælle de gode historier om Skattestyrelsen til omverdenen.
Som kommunikationskonsulent i Publikationer, Analyse og Sociale Medier kommer du til at arbejde tæt sammen med styrelsens presseenhed og øvrige kommunikationskontorer. Din hverdag vil have Skattestyrelsens eksterne kommunikation i fokus, hvor du bl.a. får følgende opgaver:
- Udarbejdelse af direktionsforelæggelser, notater mv. i forbindelse med offentliggørelser og projekter
- Være kontorets go to-person i forhold til godkendelsesprocesser og -systemer, samt have ansvaret for kontorets risikostyring.
- Håndtere bestillinger fra direktion, departement, styrelsens fagområder samt eksterne interessenter, hvor du fx skal indsamle og strukturerer kontorets eller stabs tilbagemelding
- Derudover vil der forekomme ad hoc-opgaver af forskellig karakter
Vi forventer, at du er en struktureret, servicemindet og velskrivende akademiker, fx Cand. comm, Cand.scient.pol. eller lignende. Du har formentlig erfaring med tilsvarende opgaver, meget gerne fra et departement, en styrelse eller en lignende organisation. Du kan også godt være nyuddannet med relevant erhvervserfaring, fx fra studiejob.
Du skal skrive godt og evner at formulere dig korrekt og uden fejl. Du skal være imødekommende og servicemindet og være god til at sige til og fra. Og vi går meget op i, at du har gode samarbejdsevner og evner at opbygge relationer og netværk.
Om os
I Publikationer, Analyse og Sociale Medier arbejder vi målrettet på at øge tilliden til Skattestyrelsen via ekstern kommunikation til interessenter og offentligheden gennem publikationer, sociale medier (Facebook og X (tidligere Twitter)) og skattestyrelsen.dk.
Enheden består af syv medarbejdere. Vi er en god blanding af analytiker- og kommunikationsprofiler, vi arbejder teambaseret, og er kendetegnet af en uformel omgangstone, høj faglighed, og at vi er gode til at inddrage hinanden og sparre om opgaver og arbejdsgange.
Vi er et sammentømret og socialt team, der lykkes med vores opgaver, fordi vi udfordrer hinanden og har det sjovt sammen. Organisatorisk er vi en del af stabsområde på godt 60 personer, som har til opgave at understøtte behovet for fælles retning og tværgående koordination i Skattestyrelsen. Vi har til huse i Copenhagen Towers ved Ørestad Station i København.
Vi lægger vægt på at tilbyde fleksibilitet i forhold til planlægningen af arbejdsdagen, og der vil være mulighed for at aftale hjemmearbejde, når opgaveløsningen muliggør det. Endelig vil du gennem hyppige 1:1-samtaler få løbende ledelsessparring på din opgaveløsning.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest søndag d. 10. september 2023.
Vi håber på at høre fra dig. Ring gerne til Jakob Slej Mikkelsen på 72 37 05 72, hvis du har spørgsmål til stillingen. Vi planlægger at holde samtaler i uge 38. Der vil indgå en caseopgave i forbindelse med 2. samtalen.
Tiltrædelse forventes senest 1. november 2023 og gerne før, hvis det er muligt.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Hannemanns Allé 25, 2300 København S.
$ads={1}